MiMejd - pyssel & inspiration

Direktlänk till inlägg 8 oktober 2011

Barnen har målat sina dörrar med svart skoltavlefärg

Av Ninna-Carina - 8 oktober 2011 18:30

På övervåningen har vi inte "orkat" byta ut dörrarna utan tänkt att barnen skulle få göra något roligt med dem... och de har de gjort nu. Först skruvade de bort handtag o dyl, sedan slipade och tvättade de dörrarna. När det till slut var dags för målning då använde dom pensel och började med att måla ett varv med vågräta penseldrag. Färgen fick torka ett dygn och sedan målade dom ett varv med lodräta penseldrag. 1/2 liter färg räckte precis till deras två dörrar.

Nu är dörrarna helt färdiga och de skiver och ritar allat möjligt knäppt på sina "nya" dörrar :-) 

 
 
Stina

Stina

11 oktober 2011 21:36

Vilken fin och inspirerande blogg! Kul att jag hittade hit!

http://stinasvardagsrum.blogspot.com

Ninna-Carina

13 oktober 2011 07:41

Tack snälla!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ninna-Carina - 5 december 2011 22:32

Ni har väl inte missat att jag nu har lämnat bloggplatsen och den här bloggen... och jag hoppas verkligen att ni vill följa med. Den nya adressen är www.mimejd.se (Bloggplatsen har ändrat format sedan jag slutade skriva här och därför ser den här s...

Av Ninna-Carina - 13 oktober 2011 21:51


Jag skrev för ett par dagar sedan ett inlägg om en blommande dalahäst... Den blev tyvärr lite för tjock, men nu har jag gjort ett par nya som jag tycker har bättre form. Jag tror att du kan gissa vilken av hästarna som är min första:-)   Det är fa...

Av Ninna-Carina - 13 oktober 2011 21:15

           Nu får alla som kommer hem till oss och kissar en glad överraskning när de lyfter på toalettlocket... där finns numera nämligen ett glatt budskap - SHIT HAPPENS.   Vill någon göra något liknande så är det bara att sätta igång, så här...

Av Ninna-Carina - 7 oktober 2011 16:15

        Ännu en gammal idé har blivit verklighet... Idag har jag satt upp mina nya recepttavlor på sidan av ett överskåp i köket. Jag är jättenöjd och har fler tavlor på gång :-) Jag måste nog börja använda en bättre kamera, mobilbilderna ser vis...

Av Ninna-Carina - 7 oktober 2011 06:45


Jag fortsätter rita mina blommor och just nu håller nu håller jag på med en blommande dalahäst. Tanken är att hästen ska få pryda vår brevlåda i Strömstad. Jag återkommer med bilder när projektet är slutfört :-) ...

Välkommen till MiMejd


Det finns så otroligt mycket som är roligt här i livet och här delar jag med mig av det som rör min kreativa sida. Hoppas att du hittar något som inspirerar din skaparlust!

KLICKA för mönster


  

Sök i bloggen

Hitta rätt :-)

Change language...

Vi är lite nyfikna!

Hur hittade du vår blogg???
 Av en slump - hamnade här
 OS-mössan
 Virkning eller stickning
 Recept
 Annat pyssel
 Följde länk från annan sida
 Facebook
 BlogLovin
 Tipsad av "någon"
 Annat

Lämmna ett fotspår! x)

Gamla godingar

Andra roliga sidor...

Blogg gäster :)

Senaste 100 besökarna...

Gör någon glad :-)

En gång för flera år sedan kom ett litet paket med posten. I det lilla paketet fanns en liten, liten nalle... Jag blir fortfarande glad när jag ser min lilla nalle!

Bli Buzzador du också


Skapa flashcards