MiMejd - pyssel & inspiration

Alla inlägg under april 2010

Av Ninna-Carina - 29 april 2010 21:22

Den senaste veckan har jag och Ida pysslat för fullt... som vissa av er kanske märker så har vi ägnat betydligt mindre tid åt bloggen. På söndag ska vi vara med på Vallby Vårfest och det gäller ju att vi har något att sälja!

Vi har tillverkat myggholkar, mössor, majblommesmyckern, fågelskrämmor, tändsticksaskar mm. Ni ska få se våra alster senare... Jag har också försökt att dra mitt strå till stacken när det gäller vårt uterum, tyvärr måste jag erkänna att det just nu ser ganska dystert ut. Jag tror inte att vi kommer att kunna sitta där i morgion kväll... men den som lever får se!
//Ninna

Bloppis-annons
Av Ninna-Carina - 26 april 2010 15:59

Här är en majblomma för riktiga herrar...
Finns i både Silver- och guldfärgad metall.
Om du vill beställa så kontakta mig gärna via mail: ninna@mimejd.se
//Ninna

Klockor & Accessoarer, Säljes - Västerås (Västmanlands län)
Pris:    120:-
Telefon:    0730-931724
 
Av Ninna-Carina - 24 april 2010 16:47

Igår gav Fredde, på jobbet, mig en alldeles briljant idé... ännu ett nytt sätt att bara majblomman på. Fredde ville ha en slipsnål och nu har jag tillverkat två!

Den ena ska naturligtvis Fredde ha och den andra har jag precis skickat till en man i Lund! Mannen i Lund hade beställt ett par örhängen till sin fru och jag frågade om han inte borde ha en slipsnål...

Vi har hunnit med ganska mycket på uterummet, men jag förundras alltid över hur lång tid allt tar. Maken jobbar vidare, men jag har gått in för att göra mig vacker. Jag ska nämligen ut och äta med en gammal kompis :-)
//Ninna     

Av Ninna-Carina - 24 april 2010 09:53

Vaknade och såg till min glädje att solen sken in genom köksfönstret...
   Nu har vi ätit frukost och ska ge oss ut för att försöka få färdigt altanen. Planen är att den ska bli så pass färdig att vi ska kunna sitta där till Valborg...

Jag tycker att det känns så fel med den slit & slängmentalitet som idag finns i vår del av världen. Så även denna gång har vi återanvänt en hel del gammalt.  Fönstren på långsidan kommer till exempel från en gammal industrilokal i Västerås och vi har återanvänt det gamla altangolvet.

Skjutdörrarna är nya, liksom fönstren på den andra kortsidan. Tacket ska bytas till ett nytt i kanalplast, men takbjälkarna kommer vi att återanvända...

Men nu får jag nog inte sitta här och slöa, får då hinner vi definitivt inte färdigt ;-)
//Ninna

Bloppis-annons
Av Ninna-Carina - 22 april 2010 22:53

Nu finns både min majblommering och örhängen till försäljning. Ringen kostar 100:- och örhängena 150:-, inkl porto inom Sverige. Beställ genom att maila ninna@mimejd.se

  

Smycken, Säljes - Västerås (Västmanlands län)
Pris:    100:-
Telefon:    0730-931724
 
Av Ninna-Carina - 22 april 2010 22:05

En liten virkad kompis med namnet Maja... mitt bidrag till månadens amigurumitävling på Amigurumi i Fokus. Jag ska renskriva mönstret under helgen om det är någon som blir virksugen...   //Ninna

Av Ninna-Carina - 20 april 2010 17:01

För ett par veckor sedan var jag hemma hos en kompis och då tyckte jag att hon hade en så himla fin dörrskylt! Naturligtvis fanns det inte i min värld att jag skulle kunna köpa en likadan, men göra en...
   Igår kväll fick jag tummen ur och satte igång... och så här blev resultatet! Maken tycker att "familjen" skulle kunna vara lite kraftigare, men jag tror att jag är nöjd så här... Funderar på att sälja eller i varjefall ta upp beställningar under vårmarknaden. Kanske finns det fler än jag som gillar denna enkla dörrskylt. //Ninna

Av Ninna-Carina - 18 april 2010 19:38

Äntligen är min virkade badrumsmatta färdig och idag har jag vårfixat badrummet... För er som inte hängt med i bloggen kan jag berätta att mattan är virkad av två fleecefiltar från ÖB. Jag har klippt filtarna i 1,5 cm breda remsor och sedan har jag virkat...


Jag ska lägga ut beskrivningen sen, men nu är det dags för film, fruktsallad och jordgubbsvirkning. //Ninna


Välkommen till MiMejd


Det finns så otroligt mycket som är roligt här i livet och här delar jag med mig av det som rör min kreativa sida. Hoppas att du hittar något som inspirerar din skaparlust!

KLICKA för mönster


  

Sök i bloggen

Hitta rätt :-)

Change language...

Vi är lite nyfikna!

Hur hittade du vår blogg???
 Av en slump - hamnade här
 OS-mössan
 Virkning eller stickning
 Recept
 Annat pyssel
 Följde länk från annan sida
 Facebook
 BlogLovin
 Tipsad av "någon"
 Annat

Lämmna ett fotspår! x)

Gamla godingar

Andra roliga sidor...

Blogg gäster :)

Senaste 100 besökarna...

Gör någon glad :-)

En gång för flera år sedan kom ett litet paket med posten. I det lilla paketet fanns en liten, liten nalle... Jag blir fortfarande glad när jag ser min lilla nalle!

Bli Buzzador du också


Skapa flashcards