MiMejd - pyssel & inspiration

Alla inlägg under mars 2011

Av Ninna-Carina - 15 mars 2011 17:15

Idag har jag plockat ner vinterns snöflingor och istället pyntat hallväggen med en välkommenskylt. Jag hade lite svårt för att bestämma var den skulle sitta, men det slutade med att den hamnade längs ner i högra hörnet. Ungefär som en signatur...

Ingen har varit här sen den kom upp, så jag har ännu inte fått några reaktioner på om placeringen är bra eller bara udda & konstig ;-)







Kommentera gärna och säg vad du tycker.


Av Ninna-Carina - 12 mars 2011 13:45

De finns de som skrattar när jag berättar att jag fått virkarmbåge, men det är verkligen ingenting att skratta åt :-( Just nu känns det som om jag aldrig kommer att kunna göra något kul mer i HELA mitt liv. Allt pyssel gör ont, att dricka te gör ont, att vända blad i en bok gör ont, att åka längdskidor, laga mat, baka  och att knappa på datortangenterna ALLT gör ont... 
 
När jag kände av smärta i armbågsleden, så var jag faktiskt så duktig att jag direkt slutade virka. Jag hade förväntat mig att smärtan då skulle försvinna på några dagar, men så blev det inte. Istället fick jag bara ondare och ondare... Jag började att Voltaren och tänkte att nu går det nog över, men inte... Jag köpte ett konstigt armbågssydd på apotektet, men det hjälpte inte heller.


I förra veckan var jag till både läkare och sjukgymnast. Av dem fick jag ett träningsprogram enl Linköpingsmodellen... så nu ger jag det en chans!


Håll tummarna för mig!

   

Av Ninna-Carina - 11 mars 2011 18:15

Mitt rum har länge varit under all kritik. Jag menar, jag har inte ens några golvlister! Runt dörren sitter visserligen några svarta i plast, men de räknas inte...

Så nu ska jag ta tag i mitt liv. I mitt rum. I mig själv. Fram med penslarna, nu målar vi allt vitt till helgen!!
Vit är tråkigt men snyggt och funkar till allt. Mitt rum är rätt litet och mörkt och jag läste någon stans att sådana rum med fördel kan hållas mörka, de blir bara mysigare så. Men mamma envisades med att en varm vit ton skulle göra det ljusare och större och bla bla... Och eftersom jag är en sådan fantasisk dotter (observera att det där undertstrukna ordet faktisk beskriver mig) så gör jag ju alltid som mamma säger... ibland.


Nu har jag planer för skrivbordet men behöver lite hjälp...
SÖKES: Hög metallhurts
ÖNSKADE MÅTT: Höjd- 100 cm Bredd- Spelar inte så stor roll... Djup- 35 cm
Tänker mig en liknande den på bilden, fast inte blå. Vill ha lite "industri-känsla" över den. Någon som vet var man kan finna en? :S

När jag väl fått tag i min eftertraktade metallhurts så ska jag fixa fram en passande bordsskiva, två ben, två barstolar och voíla: ett supersnyggt skrivbord med stolar!


  

Av Ninna-Carina - 11 mars 2011 17:56

Först vill jag bara tacka för alla fina kommentarer! :3
Vi blir lika fånigt glada varje gång vi ser att någon faktiskt bryr sig om vad vi gör. Kanske inte så proffesionelt att skriva det här i bloggen, men, men...

Vi har haft lite dålig uppdatering här nu under lovet men nu är vi igång igen. Både internationella kvinnodagen och semeldagen har paserat utan att låta sig uppmärksammas, så vi kör en liten bildbomb för att mätta alla munnar...











Semlan är till er fina läsare! (Affishen också om nu någon vill ha den... åh, nu blev jag sugen att scrappa något av den...)

  

Välkommen till MiMejd


Det finns så otroligt mycket som är roligt här i livet och här delar jag med mig av det som rör min kreativa sida. Hoppas att du hittar något som inspirerar din skaparlust!

KLICKA för mönster


  

Sök i bloggen

Hitta rätt :-)

Change language...

Vi är lite nyfikna!

Hur hittade du vår blogg???
 Av en slump - hamnade här
 OS-mössan
 Virkning eller stickning
 Recept
 Annat pyssel
 Följde länk från annan sida
 Facebook
 BlogLovin
 Tipsad av "någon"
 Annat

Lämmna ett fotspår! x)

Gamla godingar

Andra roliga sidor...

Blogg gäster :)

Senaste 100 besökarna...

Gör någon glad :-)

En gång för flera år sedan kom ett litet paket med posten. I det lilla paketet fanns en liten, liten nalle... Jag blir fortfarande glad när jag ser min lilla nalle!

Bli Buzzador du också


Skapa flashcards