MiMejd - pyssel & inspiration

Alla inlägg under februari 2011

Av Ninna-Carina - 25 februari 2011 12:27

   Hej alla glada och alla ni som inte är det också!
Jag är inte glad. Jag är sjuk. Jag sitter hemma och har tråkigt istället för att vara i Sälen. Det är INTE roligt!

För att totalt byta samtalsämne så kan jag visa upp dessa fina små bokstäver. 
        

Ville göra för värmeljus men trästycket jag fick tag på var för tunt och lat som jag var lät jag det vara så. Klocka från Ikea.

Det tjocka träslaget gjorde att jag var tvungen att göra alla bokstäver som små pussel. Lilla jag orkade inte såga annars.
Men fint blev det i alla fall! Svart är för övrigt en underbar färg, trollar bort alla skarvar och skavanker. 

Av Ninna-Carina - 24 februari 2011 17:40

Ingen har väl missat att bokrean nu pågår för fullt? Som den boknörd jag är har jag redan varit nere på stan och fyndat. Det är något speciellt med nyköpta böcker, tycker ni inte? Känslan, lukten och de där underbara papprena som sitter utanpå själva pärmarna... Mm.


Men sådana vackra böcker måste ju självklart skämmas bort lite och inte stoppas undan i något mörkt skåp. Nej, hemska värld! Bättre att stoppa in dem i någon av dessa...


Vad sägs om denna urtjusiga bokstavshylla? Är designad av Jenny Askenfors och Sofia Ehrengren och finns att köpa på bofink. Hyllan finns även som E, A och D så att den som vill kan skriva ordet READ.





































För den spelgalna finns tetrishyllan till försäljning hos Bravo Space.
Sommrig, rolig och söt är hyllan med formen av solglasögon; www.samaldesign.com
  













  
CAVE kombinerar en fantastiskt mysig läsgrotta med en funktionell bokhylla. Seriöst, vem vill inte ha en sådan här? Från sakurah.


   När vi ändå är inne på det här med hylla kombinerat med möbel så måste jag bara visa upp bokhylletarppan. Fast en trappa är väl egentligen ingen möbel... Hur som helst, snygg är den i alla fall. Från levitate.


   Oavsett om man gillar USA eller inte så är det en snygg hylla. Designad av Rod Arad till en utställning, men finns bara i ett enda exemplar.

  Själva hyllan är väl inte så märkvärdig, men idén med att sortera böckerna efter färg är riktigt smart och blir (som ni ser) riktigt snyggt.


  


Sist och även minst har vi den osynliga bokhyllan från bluebox. Består av en "hängare" i metall som fästs på väggen och göms i en bok.Re   sultate blir att böckerna ser ut att sväva...










Av Ninna-Carina - 20 februari 2011 20:17

Nu har jag scrappat ett litet födelsedagskort till en vän som fyller 13 imorgon. Det gör ju även lillebror, men han är inte så mycket för det här med mönstrade kort och så...
    Grattistexten är stämplad med clearstamps-bokstäver men siffrorna har jag gjort helt själv! :D Vad tycks?
   

Av Ninna-Carina - 11 februari 2011 19:38

Har haft med min dator ett antal gånger till skolan nu, allt går ju sååå mycket lättare. Hittills har jag fått låna brors fodral men nu tycker han att det räcker. :( Mamma vill virka ett (suprise) men jag har hittat så himla många fina på nätet så jag lär väl göra henne besviken där...
  
Personligen är jag smått förälskad i den nördiga, mysiga och urcoola bookbooken som egentligen är för mac, men jag har räknat ut att den lär funka för min laptop också... ^^
Bilder från thinkgeek, twelvesouth, goincase och  pat-says-now (där det även finns välldigt kuliga möss och usb minnen).
   

Av Ninna-Carina - 10 februari 2011 17:45

Jag har som sagt för avsikt att göra om mitt rum snarast, helst igår. Problemet är att jag inte alls kan bestämma mig för hur! Modernt, romantiskt, bubbligt, färglatt, stilrent, retro, klassiskt, svartvitt, ljust, roligt... Jag har såååå många ideér men en ganska liten yta att utspela dem på. Visserligen skulle jag kunna byta rum, men det är något speciellt med små mysiga rum. Right?


Så tills vidare letar jag insperation på nätet och hittade då dessa underbara sängar, man kan ju inte annat än bli förälskad... Vilken är er favorit??
   
   

Av Ninna-Carina - 1 februari 2011 19:52

Nu har jag suttit och pillat med silvertråd igen... och även denna gång är jag faktiskt riktigt nöjd! Jag har bloggat om min första berlock HÄR. Den här gången har jag lindat och "vävt" in en pärla i riktigt tunn silvertråd... Istället för att bära den i en silverkedja har jag trätt upp den på en tunn svart resårtråd.

När jag tidigare beställde silvertråd på Panduro, så fanns det två tjocklekar. Jag visste inte vilken jag skulle välja, så jag beställde en meter av varje och nu har jag använt slut på den tunna :-)

  

Välkommen till MiMejd


Det finns så otroligt mycket som är roligt här i livet och här delar jag med mig av det som rör min kreativa sida. Hoppas att du hittar något som inspirerar din skaparlust!

KLICKA för mönster


  

Sök i bloggen

Hitta rätt :-)

Change language...

Vi är lite nyfikna!

Hur hittade du vår blogg???
 Av en slump - hamnade här
 OS-mössan
 Virkning eller stickning
 Recept
 Annat pyssel
 Följde länk från annan sida
 Facebook
 BlogLovin
 Tipsad av "någon"
 Annat

Lämmna ett fotspår! x)

Gamla godingar

Andra roliga sidor...

Blogg gäster :)

Senaste 100 besökarna...

Gör någon glad :-)

En gång för flera år sedan kom ett litet paket med posten. I det lilla paketet fanns en liten, liten nalle... Jag blir fortfarande glad när jag ser min lilla nalle!

Bli Buzzador du också


Skapa flashcards