MiMejd - pyssel & inspiration

Alla inlägg under augusti 2010

Av Ninna-Carina - 24 augusti 2010 13:16

Snart är hösten här och jag känner mitt ansvar, som gudmor, att lilla Olivia har en mössa på huvudet. Med andra ord hittade jag ännu en anledning till att få virka en mössa :-)

Jag har gjort en ny sorts blomma... Jag ska virka ett par till och sedan lägger jag ut mönstret i ett separat inlägg.  

Av Ninna-Carina - 23 augusti 2010 20:18

I början av sommaren köpte jag ett vanligt, enkelt sopset till vårt lilla hus i Strömstad. Egentligen var jag sugen på att köpa en lite mer exklusiv variant (med fina blommor), som jag sett i en inredningsbutik i Stockholm. Men en sopborste för nästan 600:-


Min vana trogen tänkte jag; Kan själv!


Nu är sommaren nästan slut och jag har äntligen fixat till sopskyffeln...


Hoppas nu att våra gäster tycker att det blir lite roligare att sopa :-)  

Av Ninna-Carina - 17 augusti 2010 11:17

  

Godmåårning evrybody!

Igår fyllde min mormor 65 år och eftersom vi är dom vi är så köpte vi inte så mycket saker till henne, vi GJORDE dem! Detta halsband är det faktiskt mamma som har gjort. Mormor blev välldigt glad. Sen har vi en hel del andra saker också men dom har jag ingen bild på än :( Lugn, det kommer!! Vad sägs om flygande fjärilar, scrapbooking, armband, armband och ett armband till? Nyfiken?  Kika in i morgon så får det se hela skönheten då.

  

Av Ninna-Carina - 15 augusti 2010 17:30

I natt  klockan 3 kom ett efterlängtat sms... och idag kunde jag äntligen virka färdigt den lilla mössan, som jag påbörjat för flera veckor sedan :-)

Min kompis hade blivit mamma till en liten flicka och jag valde rosa som accentfärg till den bruna mössan. Hade det blivit en pojke så hade jag laddat med lite äppelblomsgrönt...

Jag har som vanligt virkat på frihand och det är bara att hålla tummarna för att mössan passar det lilla underverket.

  

Av Ninna-Carina - 12 augusti 2010 09:18

Jag veet att jag inte har bloggat på... typ någon månad?? Till mitt försvar måste jag säga att det är sommarLOV. Men det håller inte riktigt, och med tanke på vädret kunde jag gått ha suttit vid datorn och bloggat mer. Vi lämnar det ämnet nu...

  
Vår lillstuga håller ju på att bli klar. (Fast vi har inget kök än). Jag har gjort ett par, enligt mig själv, riktigt fina bokstäver. Både bokstäver och papper är från panduro. Jag har har bara klätt in framsidan eftersom jag tyckte det var snyggt med vita kanter. Vad tycks?

  

Av Ninna-Carina - 11 augusti 2010 20:50

Bloggplatsen har lagt till en ny funktion här på bloggen - FRÅGERUTAN. Vi har valt att kalla den Fråga oss :-) Nu  skulle vara kul om någon vänlig själ där ute kunde fråga oss något, så att vi kan se hur det fungerar...

Tack på förhand!

Av Ninna-Carina - 11 augusti 2010 16:59

     I början av sommaren köpte vi fyra omaka stolar på en loppis här i Strömstad. Varje familjemedlem fick välja sin favorit, jag kan avslöja att Ida inte hade helt lätt att välja!!! På en annan loppis köpte vi en stor grön linneduk, som skulle bli nya "dynor".

När vi kom hem från loppsiturnén så satte jag och Ida igång med det tråkiga , men ack så viktiga, underarbetet - slipa, putsa och grunda. Vi grundmålade två varv och färdigströk med två lager Beckers Antikvit.


Avslutningsvis fick vi göra iordning dynorna. Det kanske inte syns så bra, men ingen dyna ör den andra riktigt lik. Vi la den vita hålsömmen lite olika...
  

Av Ninna-Carina - 11 augusti 2010 14:27

För några år sedan var stränderna fulla av drivved, men nu är det betydligt sämre...Jag har länge haft en idé om fåglar av drivved. Tyvärr har jag haft lite svårt att hitta riktigt bra material, men nu har min första lilla pippi sett dagens ljus.

Hans kropp är som gjord av en gammal rot. Näbb, ögo och ben har han fått i form av rostiga spikar.   

Välkommen till MiMejd


Det finns så otroligt mycket som är roligt här i livet och här delar jag med mig av det som rör min kreativa sida. Hoppas att du hittar något som inspirerar din skaparlust!

KLICKA för mönster


  

Sök i bloggen

Hitta rätt :-)

Change language...

Vi är lite nyfikna!

Hur hittade du vår blogg???
 Av en slump - hamnade här
 OS-mössan
 Virkning eller stickning
 Recept
 Annat pyssel
 Följde länk från annan sida
 Facebook
 BlogLovin
 Tipsad av "någon"
 Annat

Lämmna ett fotspår! x)

Gamla godingar

Andra roliga sidor...

Blogg gäster :)

Senaste 100 besökarna...

Gör någon glad :-)

En gång för flera år sedan kom ett litet paket med posten. I det lilla paketet fanns en liten, liten nalle... Jag blir fortfarande glad när jag ser min lilla nalle!

Bli Buzzador du också


Skapa flashcards