MiMejd - pyssel & inspiration

Direktlänk till inlägg 20 februari 2010

OS-pannbandet är här!! (Gratis virkmönster)

Av Ninna-Carina - 20 februari 2010 17:56

Tjenixen alla ni som har blivit insnöade!

Vilket väder va? Men det var inte det jag skulle skriva om...
OS-mössan har ju varit den stora grejen nu. Men jag som ofta har håret uppsatt älskar ju pannband! Efter lite övertalning (Okej, det var en överdrift. Hon fullkommligt kastade sig efter virknålarna!) så fick jag mamma att göra detta snygga OS-pannband. Det är hennes helt egna mönster. Och ni läsare får mönstret helt GRATIS! 
Lycka till! ;) //Ida

Gör så här;
Virka 47 lm, ganska löst.
Virka sedan ihop till en ring med 1 sm, se till att det inte vrider sig.
Virka fasta maskor i båda maskbågarna, tills du tycker att pannbandet är lagom brett. Avsluta med en smygmaska och fäst alla trådar.


Jag gjorde min randning så här; 4 blå, 1vit, 1 svart, 3 gula och 3 blå.


Pannbandet är virkat i Drops Eskimo, med virknål nr7. LYCKA TILL! //Ninna

 
 
Maria

Maria

20 februari 2010 18:37

Snyggt!

http://mariadag.bloggplatsen.se

 
Lobben

Lobben

21 februari 2010 13:44

Det blev himla fint det också.

http://pysselknap-lobben.blogspot.com

 
Ingen bild

Magdalena

21 februari 2010 14:30

Jag har just hittat er fina hemsida, och undrar vilket färgnummer ni har på det blå Eskimo-garnet, och även om ni kan ge tips på en bra garnaffär på nätet. Jag är jättesugen på att virka en mössa!!!
/Magdalena, Västerås

 
Ingen bild

Ninna

21 februari 2010 15:38

Hej Magdalena! Så roligt att du blev virksugen... Jag har aldrig handlat garn på nätet , ofta har jag så brottom att få mitt garn att jag springer in på Upplings... Jag tror dock att det är billigare på nätet. Jag har sett flera kommentarer från "garnbutiker", under vårt inlägg "Virka en egen OS-mössa" De färger som jag använt är Eskimo gul=24, blå=12, vit=01 och svart=02. LYCKA TILL!

 
Susanne

Susanne

21 februari 2010 18:08

Jag och sonen sa just det att va snygga os mössorna är!! Din blev helfin!!
kram Susanne

http://meandalice.blogspot.com

 
Jennie

Jennie

24 februari 2010 08:16

Hej!
Tack för det fina mönstret! Jag tyckte det var en så bra ide att jag länkade vidare i min blogg, lånade även den fina bilden på dig (?) hoppas det var ok..
kram kram* /J

http://www.jenniejonasson.wordpress.com

 
Eva

Eva

24 februari 2010 15:08

Hittade hit från Mönsterarkivet ! Tack för att du delar med dej av beskrivningen på pannbandet,kan vara bra tills det blir varmare väder.

http://urmoderns.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ninna-Carina - 5 december 2011 22:32

Ni har väl inte missat att jag nu har lämnat bloggplatsen och den här bloggen... och jag hoppas verkligen att ni vill följa med. Den nya adressen är www.mimejd.se (Bloggplatsen har ändrat format sedan jag slutade skriva här och därför ser den här s...

Av Ninna-Carina - 13 oktober 2011 21:51


Jag skrev för ett par dagar sedan ett inlägg om en blommande dalahäst... Den blev tyvärr lite för tjock, men nu har jag gjort ett par nya som jag tycker har bättre form. Jag tror att du kan gissa vilken av hästarna som är min första:-)   Det är fa...

Av Ninna-Carina - 13 oktober 2011 21:15

           Nu får alla som kommer hem till oss och kissar en glad överraskning när de lyfter på toalettlocket... där finns numera nämligen ett glatt budskap - SHIT HAPPENS.   Vill någon göra något liknande så är det bara att sätta igång, så här...

Av Ninna-Carina - 8 oktober 2011 18:30


På övervåningen har vi inte "orkat" byta ut dörrarna utan tänkt att barnen skulle få göra något roligt med dem... och de har de gjort nu. Först skruvade de bort handtag o dyl, sedan slipade och tvättade de dörrarna. När det till slut var dags för mål...

Av Ninna-Carina - 7 oktober 2011 16:15

        Ännu en gammal idé har blivit verklighet... Idag har jag satt upp mina nya recepttavlor på sidan av ett överskåp i köket. Jag är jättenöjd och har fler tavlor på gång :-) Jag måste nog börja använda en bättre kamera, mobilbilderna ser vis...

Välkommen till MiMejd


Det finns så otroligt mycket som är roligt här i livet och här delar jag med mig av det som rör min kreativa sida. Hoppas att du hittar något som inspirerar din skaparlust!

KLICKA för mönster


  

Sök i bloggen

Hitta rätt :-)

Change language...

Vi är lite nyfikna!

Hur hittade du vår blogg???
 Av en slump - hamnade här
 OS-mössan
 Virkning eller stickning
 Recept
 Annat pyssel
 Följde länk från annan sida
 Facebook
 BlogLovin
 Tipsad av "någon"
 Annat

Lämmna ett fotspår! x)

Gamla godingar

Andra roliga sidor...

Blogg gäster :)

Senaste 100 besökarna...

Gör någon glad :-)

En gång för flera år sedan kom ett litet paket med posten. I det lilla paketet fanns en liten, liten nalle... Jag blir fortfarande glad när jag ser min lilla nalle!

Bli Buzzador du också


Skapa flashcards