MiMejd - pyssel & inspiration

Direktlänk till inlägg 27 januari 2010

Vi har fått en Award, tre gånger (på samma dag)...

Av Ninna-Carina - 27 januari 2010 23:30

  


Stort TACK till Carina , Josefine & Josie som gett oss den trevliga utmärkelsen...

Med awarden följer 4 uppgifter
1. länka till den som gav mig min utmärkelse
2. berätta 7 intressanta saker om mig själv
3. skicka utmärkelsen till 7 andra bloggare
4. lämna kommentar till dessa 7 att de fått utmärkelsen

Här kommer 7 intressanta eller ointressanta saker om oss;

Ida
1. Jag har två katter, "Hugo" är en ljusbeige 2-årig kille som jag fick när jag fyllde 10. "Mira" är ett halvår yngre, svart med vit mage, haka och tassar- en riktig liten diva!
2. Jag går i teater sen ca 3 år sedan, en av mina stora amitioner här i livet... Men jag har också testat: fotboll, handboll, orientering, badminton, friidrott, shack, simhopp, kör, simmning, klättring, dykning och längdskidor. Varav de 3 sista jag fortfarande håller på med.
3. På beep-testet klarade jag till 9:5-2 (Vintern 2010)
4. Jag är en läslus. Harry Potter är en favorit, men självklart har jag inte undgått att smittas av "vampyr-epedemin". Jag har alla Twilight-böckerna, och har läst dom flera gåner. 
5. Jag älskar att rita. Borde lägga upp lite fler bilder på sånt...
6. Mina favoriträtter är: Motti, Ceasar sallad och kycklingklubbor. Jag ÄLSKAR allt med kyckling!
7. Jag är vädur, min favorit blomma är liljekonvalj, mitt lyckotal är 11, och mitt motto är: Don´t dream youre life, live youre dream!


Ninna
1. Jag gillar att träna (ffa löpning, skidor & gym).
2. Min älskligsbloma är Gerbera.
3. Det första som jag virkade var min egen brudkrona,
jag gjorde 6 st innan jag blev nöjd...
4. Mitt lyckonummer är 4.
5. Jag blir lycklig bara jag tänker på Öddö - vår ö utanför Strömstad...
6. Jag måste läsa lite varje kväll för att kunna somna. Det kan räcka med 7 rader och sedan sover jag som ett barn, hela natten...
7. Mitt motto är; Det som inte dödar, det härdar...


Tyvärr är vi rätt dåliga på att följa andras bloggar. Vi har ju fullt upp med att att pyssla! Så det blev bara 3...
http://sarispysselblogg.bloggagratis.se/
http://virkaholic.blogspot.com/
http://armbandsflickan.bloggplatsen.se/



Vi har haft en hel del att göra (pyssla, virka och annat viktigt), dessa awarder fick vi egentligen redan i januari...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ninna-Carina - 5 december 2011 22:32

Ni har väl inte missat att jag nu har lämnat bloggplatsen och den här bloggen... och jag hoppas verkligen att ni vill följa med. Den nya adressen är www.mimejd.se (Bloggplatsen har ändrat format sedan jag slutade skriva här och därför ser den här s...

Av Ninna-Carina - 13 oktober 2011 21:51


Jag skrev för ett par dagar sedan ett inlägg om en blommande dalahäst... Den blev tyvärr lite för tjock, men nu har jag gjort ett par nya som jag tycker har bättre form. Jag tror att du kan gissa vilken av hästarna som är min första:-)   Det är fa...

Av Ninna-Carina - 13 oktober 2011 21:15

           Nu får alla som kommer hem till oss och kissar en glad överraskning när de lyfter på toalettlocket... där finns numera nämligen ett glatt budskap - SHIT HAPPENS.   Vill någon göra något liknande så är det bara att sätta igång, så här...

Av Ninna-Carina - 8 oktober 2011 18:30


På övervåningen har vi inte "orkat" byta ut dörrarna utan tänkt att barnen skulle få göra något roligt med dem... och de har de gjort nu. Först skruvade de bort handtag o dyl, sedan slipade och tvättade de dörrarna. När det till slut var dags för mål...

Av Ninna-Carina - 7 oktober 2011 16:15

        Ännu en gammal idé har blivit verklighet... Idag har jag satt upp mina nya recepttavlor på sidan av ett överskåp i köket. Jag är jättenöjd och har fler tavlor på gång :-) Jag måste nog börja använda en bättre kamera, mobilbilderna ser vis...

Välkommen till MiMejd


Det finns så otroligt mycket som är roligt här i livet och här delar jag med mig av det som rör min kreativa sida. Hoppas att du hittar något som inspirerar din skaparlust!

KLICKA för mönster


  

Sök i bloggen

Hitta rätt :-)

Change language...

Vi är lite nyfikna!

Hur hittade du vår blogg???
 Av en slump - hamnade här
 OS-mössan
 Virkning eller stickning
 Recept
 Annat pyssel
 Följde länk från annan sida
 Facebook
 BlogLovin
 Tipsad av "någon"
 Annat

Lämmna ett fotspår! x)

Gamla godingar

Andra roliga sidor...

Blogg gäster :)

Senaste 100 besökarna...

Gör någon glad :-)

En gång för flera år sedan kom ett litet paket med posten. I det lilla paketet fanns en liten, liten nalle... Jag blir fortfarande glad när jag ser min lilla nalle!

Bli Buzzador du också


Ovido - Quiz & Flashcards