MiMejd - pyssel & inspiration

Alla inlägg under november 2009

Av Ninna-Carina - 1 november 2009 11:20

Ännu en gång är det min guddotter Olivia som är offret för min krativitet...


Olivias mamma (min bästis Anne Sofie) la' ofta en vetekudde i Olivias vagn eller säng, för att det skulle bli  varmare och mysigare. När jag fick se det föddes ideén till en lite barnsligare och lite roligare vetekudde.


Jag sydde en vanlig vetekudde av ett ljusgult linnetyg, men med rundade hörn, armar, ben och öron. Sedan broderade jag ansiktet och namn på magen. Och vips så hade Oliva fått en egen helt ovanlig vetekudde! //Ninna

Av Ninna-Carina - 1 november 2009 08:49

När min guddotter Olivia döptes i våras så gjorde jag, tillsammans med alla andra dopgäster, en Mina dopgäster-bok (fylleribok typ Mina vänner). Jag tror att denna bok kommer att bli ett roligt mine för Olivia när hon växer upp... I boken hade jag dessutom satt in dopprogram, psalmer och det texter och dikter som framfördes under själva dopet. //Ninna


 







Dessa frågor använde jag;
Namn
Så här känner jag dig
Kom till mig när du behöver hjälp med
Det här tror jag att du blir när du blir stor
Det här gav jag dig i doppresent
Övrigt
Dessutom fanns en ruta för foto - en av gästerna var vidtalad att fotografera
alla gäster så bilderna klistrades in i efterhand.

Välkommen till MiMejd


Det finns så otroligt mycket som är roligt här i livet och här delar jag med mig av det som rör min kreativa sida. Hoppas att du hittar något som inspirerar din skaparlust!

KLICKA för mönster


  

Sök i bloggen

Hitta rätt :-)

Change language...

Vi är lite nyfikna!

Hur hittade du vår blogg???
 Av en slump - hamnade här
 OS-mössan
 Virkning eller stickning
 Recept
 Annat pyssel
 Följde länk från annan sida
 Facebook
 BlogLovin
 Tipsad av "någon"
 Annat

Lämmna ett fotspår! x)

Gamla godingar

Andra roliga sidor...

Blogg gäster :)

Senaste 100 besökarna...

Gör någon glad :-)

En gång för flera år sedan kom ett litet paket med posten. I det lilla paketet fanns en liten, liten nalle... Jag blir fortfarande glad när jag ser min lilla nalle!

Bli Buzzador du också


Skapa flashcards