MiMejd - pyssel & inspiration

Alla inlägg under november 2009

Av Ninna-Carina - 7 november 2009 18:17

   Jag har alltid tyckt att det är kul att laga mat, allt från currykyckling till cheescake! Så när vi i sysjlöjden fick välja ett praktiskt arbete blev ett förkläde ett kanska självklart val. Jag har länge funderat på att införskaffa ett eget. Texten i mitten "ÄTA BÖR MAN ANNARS DÖR MAN" har jag tryckt med stämplar. Olyckligtvis så satt jag B:et åt fel håll. Men det blev nästan bara lite gulligt. Jag kunde ju ändå inte göra någotför att ta bort den, så jag satt D:et fel också. Hihi, ganska nöjd faktiskt.
Att man får bra avstämmning, och omdömme av läraren för arbetet är ju också ett +!
     

Ha det gött, äppelskrött! XD //Ida

Av Ninna-Carina - 4 november 2009 17:50


Jag har sett till att solen alltid  skiner inne på min förskola... helt enkelt genom att måla en sol på väggen. Bredvid den glada solen har jag målat två snälla moln. Jag har inte haft någon speciell baktanke med motivvalet, mer än att man ska bli glad och känna sig välkommen...


På en vägg har jag målat ett årstidsträd... Just nu är det ett höstträd! Alla förskolans barn har fått rita av och klippa ut sina händer i höstfärgade papper. Till vintern tar vi bort löven och pyntar trädet med snö och till våren kommer trädet att blomma!


När jag målade trädet kom ett av barnen fram och frågade vad jag målade. Jag svarade barnet med en ny fråga; Vad tycker du att det ser ut som? Barnet svarade då; Barbapappa som leker träd! OCh lite barbapappa-inspirerat ser det nog ut, det måste jag medge...

Av Ninna-Carina - 4 november 2009 17:35

     
Man kan göra så fantastiskt mycket roligt med lite klisterplast!

På förskolan där jag arbetar har jag "piggat upp" både golv, vägger och fönster med färgglada figurer. Barnen tycker att det är fint och jag har haft riktigt, riktigt roligt på arbetstid. Kan det bli bättre? //Ninna

Av Ninna-Carina - 2 november 2009 16:41

  
Nu är ännu en liten amigurimi klar... Denna gång har Ida fått välja valfri liten kompis ur min nya virkbok. Det är sannslöst roligt, att känna de små krabaterna växa fram ur händerna!  

Den lilla sköldpaddan hänger nu på dotterns väska, som en liten maskot. //Ninna

Av Ninna-Carina - 1 november 2009 21:37

 Fågelholken har jag hittat i en kontainer. Med lite färg och skaparlust har den blivit en boplats för våra små flygande vänner och en prydnad för oss... //Ninna

Av Ninna-Carina - 1 november 2009 19:49

Ingen ny uppfinning direkt, men jag tycker att min potatissticka är trevlig ivarjefall...

Hjärtat har jag sågat ut och sedan målat med stenfärg, från Panduro. Själva sticka är en strumpsticka som jag köpt på loppis och klossen är en stenmålad träbit... //Ninna


Av Ninna-Carina - 1 november 2009 15:42

När min gudsyster (finns det nåt som heter så? Jag tror ni fattar vad jag menar iaf...) Olivia döptes gav jag henne denna egengjorda (såklart) sparbössa. Själva boxen är faktiskt från panduro, men såklart kan den som orkar göra en egen. Dom små "monstrena" har jag ritat på fri hand och sedan sågat ut. På med färg och... voila!
Mycket uppskattad av framförallt föräldrarna, Olivia sa inte så mycket men verkade gilla figurena! XD
//Ida
     

Av Ninna-Carina - 1 november 2009 14:18

 Jag hade först tänkt att hjärtat skulle bli en nyckelring, men när det väl var färdigt så kändes det mer som ett halsband... //Ninna

Välkommen till MiMejd


Det finns så otroligt mycket som är roligt här i livet och här delar jag med mig av det som rör min kreativa sida. Hoppas att du hittar något som inspirerar din skaparlust!

KLICKA för mönster


  

Sök i bloggen

Hitta rätt :-)

Change language...

Vi är lite nyfikna!

Hur hittade du vår blogg???
 Av en slump - hamnade här
 OS-mössan
 Virkning eller stickning
 Recept
 Annat pyssel
 Följde länk från annan sida
 Facebook
 BlogLovin
 Tipsad av "någon"
 Annat

Lämmna ett fotspår! x)

Gamla godingar

Andra roliga sidor...

Blogg gäster :)

Senaste 100 besökarna...

Gör någon glad :-)

En gång för flera år sedan kom ett litet paket med posten. I det lilla paketet fanns en liten, liten nalle... Jag blir fortfarande glad när jag ser min lilla nalle!

Bli Buzzador du också


Skapa flashcards